Opdrachtgever: Eventful Eventmanagement & Productie
De Zweedse Kerstmarkt is zoals de naam al zegt een overdekte kerstmarkt in Groningen met een voorliefde voor Zweden. Kenmerkend zijn de exposanten met natuurlijke en handgemaakte producten, in combinatie met lekker eten en fijne muziek.
We zijn begonnen met een strategiesessie over de sterke punten van de kerstmarkt en het onderscheidend vermogen.
Gevolgd door een logo redesign. Het dalapaard, een typisch Zweeds symbool, is versimpeld en wijst nu de andere kant op (met de leesrichting mee). De tekst in het oude logo was wel Zweedse maar miste de gezelligheid van kerst. Het sierlijke font is daarom toegevoegd aan de huisstijl.
Het kleurgebruik was gefocust op rood, wit en zwart. Om warmte en de natuur toe te voegen hebben we het palet verrijkt met groen, de kleur rood hebben we wat dieper gemaakt en het harde zwart is omgezet in warm grijs.
Bij een beurs of evenement komt veel drukwerk kijken. Dit geeft sfeer en zorgt voor herkenning, maar het is ook noodzakelijk om bezoekers in de juiste richting te bewegen. Denk hierbij aan:
Ook online is er een boel te bewerkstelligen bij de organisatie van een evenement of beurs. Voor de Zweedse Kerstmarkt was een goedwerkende website met ticketing systeem en email koppeling cruciaal.
Naast de website heeft Marketing Etalage ook een social media strategie uitgewerkt en templates ontwikkeld in de huisstijl. Zowel voor de Zweedse Kerstmarkt zelf als de deelnemers aan de kerstmarkt. Zo wordt een eenduidig beeld afgegeven aan bezoekers.
Het was een succesvolle beurs met meer dan 6.000 bezoekers.
Nog niet eerder zijn er zoveel tickets verkocht via de website.
Tot volgend jaar!!
© 2022-2023 | Marketing Etalage