Jij ziet de voordelen van social media, je verkoopt af een toe een product, het helpt om meer zichtbaar te worden en je werft er nieuwe klanten mee. Maar wat kost het een tijd en energie om te blijven posten, laat staan te professionaliseren. Daar zoek je hulp bij, zodat jij je weer kan focussen op je echte business!
Social media is een mooie, relatief nieuwe en niet meer weg te denken tool in de marketing mix. Een goede social media aanwezigheid kost tijd, veel tijd. Het bijhouden ervan moet consequent gebeuren en je moet mee gaan met de trends van dit moment. En welk platform is het meest geschikt, Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Tiktok? Of moet je op meerdere platformen inzetten?
Er komt gewoon veel bij kijken. Daarom biedt Marketing Etalage social media abonnementen aan. Met een goede communicatiekalender zorgen wij dat jouw socials altijd up-to-date en relevant zijn.
“Voor een frisse wind, zul je toch echt naar buiten moeten...”
Vrijblijvend een theetje drinken. Even kennismaken.
Jij legt uit wat jouw doelen zijn en ik leg uit of en hoe ik daarbij kan helpen. Was het een goed gesprek? Dan gaan we verder de diepte in.
Werksessie – strategie
We starten met een werksessie waarin we de strategie en doelen voor jouw social media in kaart brengen. Ik kom hiervoor graag bij je langs, zo kan ik zien hoe je werkt en kun jij mij alle ins en outs over jouw business vertellen.
Analyse
Daarnaast geldt: “Meten is weten”. In de wereld van social media bestaat geen one-size fits all. Iedere doelgroep is anders en elk platform heeft ook zijn eigen voor- en nadelen. Na aanleiding van ons gesprek stellen we de meetkant goed in, denk hierbij aan o.a. de Meta Pixel. Daarnaast analyseer ik ook de voorgaande posts. Op deze manier gaan we leren wat werkt voor jouw doelgroep en hoe we bezoekers en volgers omzetten in betalende klanten.
Frisse look
Als laatste onderdeel ontwikkel ik handige templates in jullie huisstijl voor social posts. Zodat iedereen weet welke posts van jou zijn, zelfs zonder een logo te zien. Deze templates voegen we toe aan een Canva account zodat je er ook altijd zelf weer bij kan.
Ik maak een contentkalender voor de komende periode. Bij voorkeur doen we dat per kwartaal. Je mag zelf natuurlijk altijd input leveren, dat neem ik dan mee. Met een contentkalender weet je zeker dat er een sterke lijn zit in je posts en wat er wanneer geplaatst wordt.
Daarna worden de teksten en afbeeldingen/video’s geselecteerd. Altijd in juiste groottes en juiste hoeveelheid tekst passend bij jouw gekozen platform. Je krijgt dan nogmaals het overzicht van de posts te zien. Geen gekke dingen? Dan kunnen we ze daadwerkelijk gaan inplannen.
Zo heb je 100% controle over wat er geplaatst wordt zonder dat het jou veel tijd kost.
Ook hebben we elk kwartaal een overleg waarin we terugblikken op het preseteren van de posts. Wat ging goed en wat kan beter?
Alleen door dit goed te monitoren kun je leren van je doelgroep en je social media effectiever inzetten.
Daarnaast blikken we dan ook vooruit naar het volgende kwartaal.
En wil je dat doen op basis van kennis en feiten?
© 2022-2023 | Marketing Etalage